Allmänt
Varor och varupriser
Egenskaper och priser för nätbutikens produkter presenteras i samband med produktpresentationen av varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader, så kontrollera priser från varukorgen innan du accepterar beställningen. Priserna på produkterna inkluderar moms, vilket framgår av varukorgen och i orderbekräftelsen.
Leveranskostnader
De fraktkostnader som kan komma att debiteras för beställningen beror på själva produkten (t.ex. vikt, förpackning) och vald leveransmetod, och de läggs automatiskt till det totala beloppet för beställningen. Du kan se fraktkostnaderna för din beställning (om fraktkostnader debiteras) i din varukorg innan du accepterar beställningen.
Beställning och kontrakt
Du kan beställa produkter på hemsidan till vår webbutik genom att flytta dem till varukorgen och bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. När du beställer från vår webbutik måste du bekanta dig med och godkänna våra vid var tid gällande leveransvillkor. Du förstår att din beställning, som du har accepterat och bekräftat av oss, är, förutom vad som nämns senare om ångerrätt, bindande och skapar ett avtal mellan oss med dessa leveransvillkor.
Betalning och betalningsmetoder
Du kan betala för din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i webbutiken och kan väljas i varukorgen.
Order- och betalningsbekräftelse
Leveransmetod
Vi kommer att leverera din beställning med en av de tillgängliga leveransmetoderna som nämns på vår webbplats, som du väljer när du gör din beställning.
Leveranstid
Våra vanligaste leveranstider till EU-regionen är 2 till 7 dagar, beroende på beställning och leveranssätt. Mer exakta tider kommer att meddelas i samband med produktalternativen.
Ångerrätt och returvillkor
Om du är konsument har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att ångra beställningen genom att meddela oss detta senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller det sista varupartiet eller, om det är fråga om regelbunden leverans av varor, mottagandet av det första varupartiet. Avbeställningsanmälan ska göras tydligt, till exempel till vår e-post nedan eller med en skriftlig anmälan som du lämnar tillsammans med den returnerade varan. Produkterna som ska returneras måste vara i originalförpackning, oanvända och väl förpackade för returfrakt. Om transaktionen avbryts ska varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter det att avbeställningen gjorts till vår returadress som anges nedan. Vid behov ska återsändaren bevisa att varan har returnerats inom tidsfristen, till exempel med ett returkvitto. Återlämnaren ska betala kostnaderna för returen. Dessa kostnader kommer inte att ersättas till återvändaren. När du returnerar den levererade beställningen, inkludera ditt namn och kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalningen. Följaktligen kommer vi att returnera pengarna du betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.
Vår returadress:
Sammalarinne 4 B 7
01820 Klaukkala
Överföringskontroll, fel- och problemsituationer
Kontrollera leveransen så fort du får den. Om produkten har förlorats eller skadats under transporten eller på annat sätt inte motsvarar din beställning eller är felaktig, vänligen rapportera det till vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så kommer vi överens om hur vi kan rätta felet. I konsumenttransaktioner följer vi konsumentskyddslagens obligatoriska felansvarsbestämmelser gällande fel.
Kundservice
Vår personal hjälper dig med frågor relaterade till din beställning. Kontakta oss, antingen via e-post eller telefon:
fmshop@gxm.fi
0400949421
kl. 9 - 15
TJ Liikelahjat ansvarar inte för några indirekta, direkta eller andra skador relaterade till beställningen, leveransen eller produkten eller orsakad av något av ovanstående, utom tills en tvingande bestämmelse i konsumentskyddslagen eller annan tvingande lag har föreskrivit annat med avseende på skadan i fråga.
Oenigheter
Vi försöker lösa eventuella meningsskiljaktigheter gällande din beställning i första hand efter överenskommelse, så kontakta vår kundtjänst först för att lösa ärendet.
Om oenigheten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna, kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi). Innan ärendet tas till konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta magistraternas konsumentrådgivning (www.kuluttajaneuvonta.fi).